Akasya AVM Kent Kule B1 Blok Acıbadem / İstanbul
Bizi Arayın: +90 (505) 917 1210

Kasık Fıtığı Nedir?

Kasık bölgesinde olan kasların zayıflaması nedeniyle karın zarının bu kaslar arasından dışarıya doğru çıkması sonucu oluşan şişliklerdir.

Bu şişlikler orda oluşmuş olan kitleler değildir. Karın zarının oluşturduğu kesenin içine karın içi organların girmesi sonucu oluşur. En sık olarak karın içi yağlı dokular, ince barsaklar, kalın barsaklar ve mesane ( idrar kesesi ) gibi organlar girer. Bu organların kesenin içine girmesi sonucunda organların beslenmesi ve dolayısıyla fonksiyonlarının bozulması söz konusu olabilir. Özellikle ağır yük kaldırmak, kronik kabızlık, KOAH ( Kronik Obstruktif Akciğer Hastalığı), aşırı kilo veya karın içi basıncı arttıran diğer hastalıklar veya sebepler karın ve kasık bölgesi kaslarını zayıflatarak fıtık oluşmasına sebep olmaktadır. Fıtıklar en çok kasık bölgesinde ağrıya neden olmaktadır. Ayrıca organların fıtık bölgesinde boğulma ve sıkışması durumunda barsakların veya organların zarar görmesi söz konusu olabileceği için acil ameliyata sebep olabilir. Kasık fıtıkları zaman içinde büyüyebilir, kendi kendine veya ilaç tedavisi ile iyileşmez. Kasık fıtığının tek tedavi yöntemi ameliyattır.

Kasık Fıtığının Tanısı Nasıl Konur?

Kasık fıtığının en doğru tanısı doktor tarafından ayrıntılı fıtık muayenesi yapılarak konulur. Ama bazı ayırt edilemeyen vakalarda ek tanı yöntemleri olan ultrason, bilgisayarlı tomografi veya magnetik rezonans görüntüleme yöntemlerinden faydalanılabilir.

Kasık Fıtığının Belirtileri Nelerdir?

• Kasık bölgesinde şişlik
    • Kasık bölgesinde ağrı
    • Karın içinde hazımsızlık hissi ve sancı
    • Uzun yol yürüme, ağır yük kaldırma, öksürük veya kabızlık gibi karın içi basıncın artmasına sebep olan durumlardan sonra kasık bölgesi ve karında ağrı.
    • Gaz ve dışkılama alışkanlıklarında değişiklikliler
    • Sıkışmış veya boğulmuş fıtıklarda kasık bölgesinde şişlikle birlikte kızarıklık, ısı artışı ve tuvalete çıkamama durumu. Bu şikayetler mevcut ise acil ameliyat gerekebilir hemen bir hastaneye veya takip eden doktora başvurulmalıdır.

Kasık Fıtığı Neden Olur?

Anne karnında her iki cinsiyete sahip olan bebeklerde gonadlar ( yumurtalıklar) karnın içindedir. Fakat erkek bebeklerde doğuma yaklaşıldığında yumurtalıklar testislere doğru karın duvarını delerek inmesi sonucunda özellikle erkeklerde kasık bölgesinde güçsüz bir alan oluşur. Bu nedenle aslında kasık fıtığı daha çok erkeklerde görülür.
Bu cinsiyet ayrımı sebebinin dışında;
    • Genetik yatkınlık ( Ailesinde veya yakınlarında fıtık öyküsü bulunanlar).
    • Ağır yük kaldırmak veya ağır işlerde çalışmak.
    • Fazla kilolu olmak karın duvarını güçsüzleştirir ve kasık fıtığı oluşumunu kolaylaştırır
    • Kronik akciğer hastalıklarına sahip olmak ( KOAH, Astım ) Bu hastalıklara sahip hastalar nefes alırken zorlandıkları için karın içi basınçlarında artış oluşması sonucu fıtık gelişimi kolaylaşır.
    • Kronik barsak problemleri yaşayanlar veya prostat problemi nedeniyle idrar sıkıntısı yaşayanlar ( Kabızlık ve prostat büyümesi ).
    • Yapısal veya kollajen bağ dokusu bozuklukları ( Kollajen bağ dokusu hastalıkları).
    • Kasık bölgesinden daha önce geçirilmiş ameliyatlara bağlı gelişen zayıflıklar.

Kasık Fıtığı Kimlerde Görülür?

• Genetik yatkınlığı olanlarda
    • Kronik Akciğer Hastalığı, Kronik barsak problemi veya Prostat problemleri olanlarda
    • Erkeklerde kadınlardan daha sık görülür.
    • Ağır işlerde çalışanlarda
    • Fazla kilolu, obez hastalarda
    • Daha önce kasık bölgesinden ameliyat olmuş olanlarda diğer kişilerden daha sık olasılıkla kasık fıtığı görülür.

Kasık Fıtığı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kasık fıtığının ilaçla tedavisi yoktur, kendi kendine iyileşmez. Halk arasında fıtık bağı olarak isimlendirilen ve yaygın olarak kullanılan kemer aslında kesinlikle kullanılmamalıdır. Kasık fıtığının tek tedavisi cerrahidir. Cerrahi yöntemler ise 3’e ayrılır.

DR. Destek Hattı +90 (505)-917-1210

Tüm soru ve sorunlarınız için bizi 7/24 arayabilirsiniz.