Diyabet ( Şeker Hastalığı) Nedir?

Diyabet halk arasında şeker hastalığı olarak da adlandırılır. Şeker hastalığı temel olarak tip 1 ve tip 2 olmak üzere ikiye ayrılır.

• Tip 1 genellikle çocukluk çağında ortaya çıkar ve temel problem pankreas beta adacık hücrelerindedir ve hastanın asıl problemi vücutta yeterli insülin olmamasıdır. Dolayısıyla bu tip ameliyattan fayda görmez
  • Tip 2 ise daha çok ileri yaşlarda veya gebelikle ortaya çıkar. Temel problem vücutta varolan insüline direnç olmasıdır. Yani vücutta insülin vardır ama bu insülinin hücre içine girmesinde problem vardır. Dolayısıyla insülin hücre içine gidemediği için şeker de hücre içine giremez ve kan şekeri yükselir. Bizim asıl ameliyattan fayda görebilecek hastalarımız bu tip şeker hastalığı olanlardır.

Diyabet ( Şeker Hastalığı) Neden Olur?

Özellikle ameliyat için aday olan şeker hastaları Tip 2 şeker hastalarıdır. Bu hastalığın sebepleri arasında en sık görülen sebepler aşağıda sıralanmakta birlikte %95 sebep henüz açıklanamamıştır.

• Genetik sebepler
  • Sağlıksız beslenme şekli
  • Sağlıksız yaşam tarzı
  • Sigara
  • Alkol kullanımı
  • Aşırı kilolu olmak
  • Fast Food ve Yüksek kalorili beslenme şekli
  • Stresli yaşam şekli

Diyabet ( Şeker Hastalığı ) Tanısı Nasıl Konur?

Şeker Hastalığının en net belirtisi açlık kan şekeri düzeyinin 100 den yüksek olarak saptanmasıdır. Ayrıca yüksek kan şekeri düzeyleri kendini başka semptomlarla da gösterir. Bu semptomlar görülen hastalarda bazı tetkikler yapılarak tanısı konur.

Diyabet ( Şeker Hastalığı ) Belirtileri Nelerdir?

Genel olarak;

• Ağız kuruluğu
  • Sık idrara çıkma
  • Çok su içmek
  • Cilt yaraların geç iyileşmesi
  • Sık sık enfeksiyon geçirilmesi
  • Cilt kuruluğu
  • Açlık hissi
  • Ellerde ve ayaklarda hissizlik, uyuşukluk ve karıncalanma
  • Göz bozuklukları

Diyabet ( Şeker Hastalığı ) Nasıl Tedavi Edilir?

Şeker Hastalığı tedavisinde cerrahi yöntem halk arasında henüz çok net bilinmiyor olmakla birlikte en net ve kesin tedavi aslında cerrahidir. Özellikle Tip 2 diyabet hastalarında cerrahi yöntem %90 başarı gösterir.

Tip 2 Diyabet Cerrahisinde ( Şeker Ameliyatı) genel olarak 2 cerrahi yöntem uygulanır

• İleal İnterpozisyon: Bu ameliyatta temel amaç besinlerin erkenden ince barsağın son kısmına iletilmesi sonucunda barsaklardan salınan ve özellikle insülinin hücre tarafından kullanılmasını kolaylaştıran hormonları aktifler ve böylece hasta kendi varolan insülinini kullanabilir hale gelir. Bu tek başına tabiki yeterli değildir. Özellikle bu hastalarda mutlaka VKİ( Vücut Kitle İndeksi ) oranında mide küçültme işlemi de yapılır ki yaptığımız tedavi kalıcı olsun. Yapılan çalışmalar göstermiş ki bu yöntem tip 2 diyabet hastalarında %85-90 oranında iyileşme sağlar.
  • Transit Bipartititon: Bu ameliyat yine emilim sıralamasını değiştirerek etki gösterir fakat ileal interpozisyon ameliyatından daha kısa sürer ve yine benzer etki mekanizması ile hareket edip hastanın varolan insülinini kullanmasını sağlar. Bu yöntem de %85-90 oranında iyileşme sağlar.